Prečo sa cítime v nákupných centrách tak príjemne? Môže za to nos tohto sympaťáka!
S veľkým pokojom a rozvahou k nám zavítal mladý sympatický muž, ktorého by bolo možné odhaliť podľa výzoru len veľmi ťažko. Podarilo by sa to azda len vtedy, ak by mal niečo spoločné s modelingom. Indíciou, počas ktorej akoby nasával rukami vôňu, ho však takmer všetci odhalili.. Matúša síce predsa len vône živia, no aromaterapia, ani nič podobné to nie je. O povolaní aromadramaturga sme skutočne mnohí doposiaľ nepočuli, no stretli sme sa s ním nevedomky už prakticky všetci. Veď Matúšovou náplňou práce je robiť ľudí šťastnejšími aj bez toho, aby o tom tušili.
Aromadramaturgia spočíva vo vháňaní špecifickej vône prostredníctvom klimatizácie tak, aby v ľuďoch vyvolala určitú náladu či niečo konkrétne. Väčšinou sa využíva práve v nákupných centrách, no sem-tam ju zacítite napríklad aj v nemocniciach. Namiešať správnu vôňu je poriadne umenie, keďže ľudský nos rozpozná až 10-tisíc vôní a ten Matúšov zrejme ešte viac. Mladý aromadramaturg nám tiež prezradil malý návod pre ženy, ako zapôsobiť na mužov. Stačí na to vraj biely muškát a marocké korenie. Proti stresu vraj zas dokáže robiť divy levanduľa. Na ukážku nám dokonca priviezol kufrík s niekoľkými vzorkami vôní – čerstvo zomletá káva či dokonca vôňa interiéru auta. Jediná škoda bola už len to, že televízna obrazovka zatiaľ nedokáže prenášať aj vône.