Starostlivosť o pleť a líčenie u mužov už dávno nie sú tabu: TOTO robia bežne mnohí páni!

V ikonickej relácii Nákupné maniačky tento týždeň skladajú svoje outfity piati súťažiaci - Samuel, Denis, Matej, Bystrík a Nathan. K dokonalému finálnemu dojmu však prispieva aj celková úprava zovňajšku, nielen outfit. Aj tento týždeň preto môžeme na obrazovke vidieť našu vizážistku Júliu Švehlovú, ktorá sa "maniakom" stará o pleť a tvár. A podľa jej bohatých skúseností je to v súčasnosti už pomerne bežné, že o seba dbajú aj páni.

Hoci by sa mohlo zdať, že krémiky a šminky sú produkty, ktoré boli odjakživa určené výlučne len pre ženský svet, nie je to tak. Prvýkrát sa totiž dekoratívna kozmetika začala používať už v starovekom Egypte okolo roku 4000 pred naším letopočtom a používali ju rovnako muži i ženy. Líčenie bolo znakom bohatstva a vtedajší vysoko postavení páni preto úplne normálne používali prášok na zosvetlenie pleti, kajalovú ceruzku na zvýraznenie očí, farbu na pery a líčka či výrazné očné tiene. Oleje na pokožku celého tela taktiež používali obe pohlavia kvôli vysokým teplotám a páliacemu slnku. Zjednotenie tónu pleti a orámovanie očí vykonávali aj starí Rimania a šminky mužom nechýbali ani na mnohých kráľovských dvoroch či v šlachtických palácoch. Postupom času sme však na tieto historické fakty akosi zabudli a nadobudli sme pocit, že skrášľovanie k mužom nepatrí.

Opak je pravdou. Že jemné líčenie a starostlivosť o pleť nie sú žiadnym tabu, potvrdzuje zo svojich skúseností aj vizážistka Júlia Švehlová. O jej služby má záujem čoraz viac pánov. "Mejkap u mužov už dávno nie je tabu. V zahraničí je to ale stále bežnejšie ako u nás. Aj u nás sa už ale stretávame s tým, že sa muži o seba viac starajú a dbajú na seba, nie iba oblečením, ale aj jemným mejkapom. Muži najčastejšie používajú jemne krycí mejkap alebo BB krém, ktorý im zjednotí malé nedokonalosti na pleti. Odvážnejší aj jemne vykontúruju a tým aj zvýraznia svoje mužské črty. Samozrejme, aj obočie nezostáva zabudnutým a vedia ho dokolorovať pár chĺpkami a urobiť z ich pohľadu ešte zvodnejší, ale prísnejší," vysvetlila.

NM 24 - licenie u muzov Zdroj: TV JOJ

​Tak ako v minulosti, aj v súčasnosti platí, že líčidlá používajú najmä vysoko postavení páni. "Už nie iba homosexuáli, ale aj hetero muži, napríklad, vo vyšších manažérskych pozíciách, kde sa kladie dôraz na ich vzhľad, využívajú dekoratívnu kozmetiku. A v zahraničí je to úplne bežné. Dokonca sú odvážnejší a neboja sa ani street mejkapu a zvýrazňujú si linky a líčka, ale používajú aj výrazný rúž. Samozrejme, nie všetko je oku lahodiace, ale ak sa cítia dobre, prečo nie," doplnila.

NM 24 - licenie u muzov Zdroj: TV JOJ

​Základom zdravo a krásne vyzerajúcej pleti je pravidelná starostlivosť a myslia na to už aj mnohí páni. "Aj každodenná rutina mužov je už normálna aj u bežných mužov. Môžeme to vidieť aj u barberov, kde podstupujú rôzne masky, depiláciu nosa či uší, ale aj farbenie brady a vlasov. Aj u mňa na estetickej klinike muži podstupujú rôzne kozmetické procedúry, ako napríklad aj permanentný mejkap obočia či pier a radi si oddýchnu aj na masáži. Ak môžem povedať aj za ostatné ženy, myslím si, že sme spokojné s týmto prevratom, lebo každá je rada, ak má pri sebe sexi voňavého a upraveného fešáka," dodala Júlia s úsmevom.


Sledujte ikonické Nákupné maniačky, tento týždeň maniaci, každý pracovný deň o 15:50 na JOJke!