Používate zastaralú verziu prehliadača, z tohto dôvodu nie je možné prehrať video.
Prosím, aktualizujte si prehliadač na najnovšiu verziu.
Televízia JOJ vstúpila na mediálnu scénu v čase existencie verejnoprávnej televízie a jednej celoplošne vysielajúcej komerčnej stanice, ktorá dovtedy nemala na Slovensku konkurenciu. S príchodom JOJky sa tak skončila nuda nielen pre divákov, ale aj pre reklamný trh, ktorý sa predovšetkým vďaka jej úsiliu dočkal profesionálneho merania sledovanosti. Objektívne výsledky peoplemetrov napokon ukázali, kde sú silné a slabé stránky lídra a aké príležitosti z toho vyplývajú pre JOJku ako nového trhového hráča.
Od roku 2002 sa v televízii JOJ vystriedalo šesť generálnych riaditeľov a množstvo kvalitných odborníkov a tvorcov, ktorí spoločnými silami a svojou profesionalitou dosiahli to, čím dnes JOJka je. Diváci ju vnímajú ako dravú a dynamickú televíziu, ktorá sa nebojí experimentovať. Je moderná, lebo nežije z minulosti, prináša stále nové programové formáty, kreatívne projekty a vždy originálny obsah. TV JOJ je vnímaná ako inovatívna televízia z hľadiska technológií, pretože využíva nové médiá a digitálne platformy. Tým všetkým JOJka zároveň dokazuje, že chce byť vždy v prvom rade viditeľne blízka svojim divákom (zdroj: GfK, Brand Study, 2014 - 2015).
„Televízia JOJ začala vysielať s pôvodne dvojpercentným podielom na trhu. Som rád, že dnes je z nej silná trhová dvojka, ktorá je relevantným hráčom na mediálnom trhu a rovnocenným konkurentom pre televízneho lídra. Máme za sebou ťažké, aj veľmi úspešné roky, počas ktorých sme boli obklopení skvelými profesionálmi a vynikajúcimi divákmi. Verím, že nasledujúce roky budú pre naše stanice znamenať úspešnú cestu, pretože v ich DNA je zapísaná bojovnosť, kreativita a odvaha,“ povedal Marcel Grega, generálny riaditeľ JOJ Group.
„Len málokto vie, že história našej televízie sa začala písať už pred viac ako 22 rokmi, kedy sme ako malá produkčná spoločnosť začali vyrábať relácie a postupne aj vysielať v Košiciach. Keďže som bol pri tom od úplného začiatku a prešiel som si rôznymi televíznymi profesiami, stal som sa svedkom postupného prerodu malej firmy na lokálnu televíziu, o ktorej sa veľmi rýchlo začalo hovoriť po celom Slovensku a ktorá sa postupne rozširovala, až sa v roku 2002 zmenila na veľkú TV JOJ, teda plnohodnotnú a konkurencieschopnú komerčnú televíziu. Vďaka tak patrí všetkých tým, ktorí boli pri tom nielen za posledných skvelých 13 rokov,“ hovorí Rolo Kubina, riaditeľ programu a spravodajstva JOJ Group.
Prečítajte si prehľad významných míľnikov na úspešnej ceste JOJky za priazňou slovenských divákov:
Trendsetter televízneho programu
Televízia JOJ priniesla na slovenský trh predovšetkým nové show programy. Jej prvým veľkým projektom bola v roku 2003 show IQ test národa. Na jeseň 2004 odvysielala úplne prvú reality show – Dievča za milión, ktorej úspech povýšil JOJku na televíziu schopnú konkurovať trhovému lídrovi. O rok neskôr už bola jednotkou na trhu v prime time vďaka najúspešnejšej kontajnerovej reality show VyVolení. Potom prišiel na rad trend veľkých výpravných show ako Česko Slovensko má talent, ktorý neskôr po viacerých sériách prestriedal X Factor. Vlani priniesla TV JOJ svojim divákom pôvodný formát V siedmom nebi, ktorý bol vo svojom čase vysielania, podobne ako predchádzajúce projekty, lídrom trhu. V tomto duchu bude JOJka pokračovať aj v highlighte prebiehajúcej jarnej sezóny - v show Tanec snov, ktorej premiéru odvysiela už túto nedeľu, 8.marca, v prime time.
Trendy udávala TV JOJ vždy aj v pôvodnej tvorbe – ako prvá televízia priniesla slovenským divákom na obrazovky denný seriál Panelák, ktorý zmenil slovenský trh. Originálnymi, kvalitnými a divácky mimoriadne obľúbenými seriálmi boli za posledné roky aj Mafstory, Ako som prežil, Profesionáli, Odsúdené, Keby bolo keby, Pod povrchom a ďalšie. Televízia JOJ zaradila do svojej programovej ponuky tiež dovtedy nepoznané doku reality show ako Farmár hľadá ženu či Extrémne rodiny a neodmysliteľnou súčasťou jej vysielania sa stali tiež relácie Súdna sieň či Nové bývanie. Rok 2015 obohatila JOJka svoju programovú ponuku o výpravnú rodinnú ságu Divoké kone, ktorá si okamžite získala srdcia slovenských divákov.
Prvenstvo v multikanálovej stratégii
JOJka predbehla svoju konkurenciu v cielenom oslovovaní televíznych divákov, keď v októbri 2008, teda o rok skôr než líder trhu, spustila vysielanie svojej druhej stanice. Dnes má JOJ Group vo svojom portfóliu už päť televíznych kanálov, ktorými zasahuje všetky dôležité cieľové skupiny slovenského publika. TV JOJ vysiela program pre celú rodinu, PLUSka oslovuje viac mužov ako ženy, mladé diváčky nájdu všetko po čom túžia na WAU, starší diváci vo veku 40+ vyhľadávajú stanicu Senzi a pre najmladšie publikum – deti vo veku 4-12 rokov – vysiela od nového roka monotematický kanál RiK, ktorý ako jediný na našom trhu ponúka detský kontent v slovenskom jazyku.
Priekopnícke spravodajstvo
Spravodajstvo televízie JOJ prešlo za 13 rokov existencie mnohými významnými zmenami - rozširoval sa počet a rozsah relácií, pribúdali noví ľudia do tímu, menila sa grafika, modernizovali sa technológie a technické vybavenie. Nezmenil sa iba šéf celého spravodajského kolosu Roland Kubina, ktorý ho riadi od roku 2002. Noviny TV JOJ boli divákom vždy nablízku vďaka veľkej základni regionálnych reportérov. Práve to výrazne odlíšilo JOJku od konkurencie. Vo februári 2008 navyše začala televízia vysielať na Slovensku unikátny spravodajský formát KRIMI. V nasledujúcich rokoch sa spravodajstvo JOJky rozšírilo o ďalšie denné formáty, dnes sú etablovanou súčasťou programovej štruktúry Noviny o 12 a Noviny o 17. V spravodajskom portfóliu JOJky nechýba ani Šport a Najlepšie počasie, ktoré sú pravidelným lídrom trhu v čase svojho vysielania.
Súčasná digitálna stratégia
Televízia JOJ je trendová nielen v TV, ale aj v online a digitálnej stratégii. Kvalitným obsahom a inovatívnym technologickým prístupom sa vyznačujú všetky jej webové stránky, ale aj mobilné aplikácie, akou bolo TeleRolo. Prepojenie online obsahu so sociálnymi sieťami a interaktívne zapájanie divákov do vysielania v reálnom čase súvisí s nanajvýš aktuálnym trendom second screen experience. Televízne, spravodajské aj lifestylové weby JOJky sa vyznačujú neúnavnou snahou dostať TV obsah bližšie k svojmu publiku, bez ohľadu na zariadenie, na ktorom ho diváci chcú sledovať.
Aj naživo vždy bližšie k divákom
JOJka je vždy viditeľne blízka svojim divákom, čo dokazuje nielen svojim bohatým televíznym a online obsahom, ale aj mnohými eventami, či podporou viacerých charitatívnych projektov. Mimoriadne obľúbená je JOJka v meste - najväčší street-eventový televízny projekt, ktorý sa bude tento rok konať už piatykrát. JOJ Group dlhodobo spolupracuje so špičkou slovenskej hudobnej scény, ktorej podporu vlani rozšírila o veľké koncertné tour, z ktorého vyrobila a odvysielala špeciálne hudobné dokumenty. V spolupráci s agentúrou Topfest tiež zrealizovala súťaž Poď na stage pre mladé autorské kapely. JOJka je už roky aktívna v rôznych charitatívnych projektoch, či už prostredníctvom vlastnej Nadácie televízie JOJ, alebo v spolupráci s neziskovými organizáciami, akou je napríklad aktuálne projekt Ľudia ľuďom.
Ďakujeme!
Televízia JOJ má za sebou šťastných 13 rokov a do toho štrnásteho vstupuje s odhodlaním byť pre svojich divákov a obchodných partnerov ešte kvalitnejšou, trendovejšou, zábavnejšou a úspešnejšou televíziou. Za dlhoročnú priazeň ďakujeme aj Vám, našim mediálnym partnerom a tešíme sa na ďalšiu spoluprácu.