Používate zastaralú verziu prehliadača, z tohto dôvodu nie je možné prehrať video.
Prosím, aktualizujte si prehliadač na najnovšiu verziu.
Zmeny v našej krajine, ktoré priniesol koronavírus, urýchlili prácu na novej podobe staničnej grafiky. Nebola to len potreba zosúladiť televízny vizuál s modernými grafickými trendami, ktorou sa kreatíva a marketing televízie zaoberali už niekoľko mesiacov, ale predovšetkým túžba vyjadriť pocit spolupatričnosti medzi televíziou a jej divákmi. Ten výrazne zafungoval v súčasnom, krízou poznačenom, období.
Diváci pravdepodobne najskôr zaregistrujú zmenu staničného claimu. Namiesto známeho „Zážitok vidieť“, ktorý vyjadroval zámer televízie ponúkať kvalitný obsah, vďaka najmodernejším technológiám kvalitný obraz a emócie, prichádza JOJka s claimom „S vami“. Televízia ním dáva najavo, že za najdôležitejšie považuje budovanie vzťahu so svojimi divákmi, poznávanie a zrkadlenie ich sveta.
Logo JOJ, ktoré pred piatimi rokmi opustilo ohraničenie vo štvorci a jeho špirála prešla redizajnom, sa teraz objaví v bielom prevedení na farebných podkladoch, reprezentujúcich rôzne obsahové kontexty. Základný pohyb animácie grafiky vychádza naďalej z točivého pohybu špirály, ale tentoraz pôsobí mäkšie. Iný bude aj layout obrazovky – infografika (vekové ohraničenie, sledovaný program, nasledujúci program, injektáž) je umiestnená pre diváka neprehliadnuteľným spôsobom. Zmenou prešlo aj audiologo stanice a hudobný podklad, ktoré sú jemnejšie a príjemne podčiarkujú plynúcu grafiku na obrazovke.
Filozofia zmeny staničnej grafiky televízie JOJ je vyjadrená v imidžovom spote a v ďalších subclaimoch, ktoré sa budú na obrazovke tematicky objavovať.
Špirála loga JOJky je tvar, ktorý sa nachádza kdekoľvek v našom bezprostrednom okolí: nájdete ju na ulite slimáka, vo vodnom víre, v detaile rozrastajúcej sa rastliny, v slimákovi na konci huslí, do ktorého husliar vtlačil svoj nezameniteľný podpis. Špirála vznikne, keď opracujete drevo, vyčaríte účes krásnej dámy, alebo keď si vaše dieťa zastrúha farbičku. Je to náš svet – známy, plný istoty, v ktorom sa naše konanie odtláča do reality.
Tento pocit poznaného, blízkeho a bezpečného vyjadruje nový claim televízie JOJ: S VAMI
Televízia pozná váš svet, zrkadlí ho, dokáže ho s vami prežívať a poskytuje vám oporu, keď ju potrebujete. Ukázalo sa to nakoniec aj v dňoch poznačených ochorením COVID-19. Siahali ste po informáciách, vyhľadávali názory a vysvetlenia, potrebovali ste upokojenie a radosť, ktoré sme sa vám snažili ponúknuť. Preto sa vám JOJka prihovára: Každý deň s vami, Žijeme s vami, Snívame s vami, Zabávame sa s vami a Iba s vami máme zmysel.
„JOJka zmenila svoju tvár, nadväzuje na ident minulých období a rozvíja ho. Takáto zmena je vždy výsledkom tímovej práce. Na jej vzniku sa podieľali naši ľudia z marketingu, vedenie kreatívy, copywriteri, grafici, animátori, experti na hudbu i produkcia. Bola to skvelá spolupráca a ja sa chcem všetkým kolegom poďakovať. Teraz predstupujeme pred našich divákov a dúfame, že nás prijmú vrelo a s porozumením," hovorí Ivana Semjanová, riaditeľka marketingu, PR a analýz televízie JOJ.
„Pri tvorbe televíznej grafiky sa vždy snažíme držať krok s najnovšími grafickými trendami a zároveň zohľadňujeme súčasné estetické vnímanie diváka. Myslím, že sa nám to vždy darilo, aj preto vnímajú diváci náš vizuál ako moderný a dynamický. Tomuto obrazu nezostávame nič dlžní ani tentoraz. Vytvorili sme súčasnú, funkčnú a pritom nenásilnú staničnú grafiku," hovorí šéf kreatívy televízie JOJ Ondrej Garan Hutník.