Ako je možné, že je Ultimátum tak kvalitne natočené? Na pľaci pomáhala táto vychytávka!
Osemdielna miniséria Ultimátum je takzvaným quality TV projektom, čím televízni kritici hovoria, že ide o formát, ktorý je kvalitnejší pre svoj obsah, predmet i štýl. Rukojemnícka dráma, ktorá vznikla pod režisérskou taktovkou Michala Kollára, toto pomenovanie spĺňa na 100 %, pretože je naozaj porovnateľná s tým, čo môžeme bežne nájsť na zahraničných streamovacích platformách. Svedčí o tom aj fakt, že dôkladná a precízna bola aj samotná príprava na nakrúcanie.
Celý dej Ultimáta bol totiž obraz po obraze rozkreslený do storyboardov, teda do obrázkov, ktoré vizualizujú, čo sa bude pred kamerou odohrávať. Hoci v amerických produkciách sa to robí bežne, na lokálnom trhu to také samozrejmé vôbec nie je. „Tú posadnutosť storyboardami, teda rozkreslením obrazov, mám od detstva. V dvanástich rokoch som nakreslil celý film. Pomáha to pri najväčších stresoch zorientovať sa. Ono to nutne nie je mantra, že to tak musí zostať. Ale pri stresovom nakrúcaní, kde mám dva štáby, ktoré režírujem, rozdelíte obrázky. Jedna skupina robí obrázky hore na streche a ja robím s hercami dole ďalšie obrázky. Vtedy je to veľmi nápomocné. Takýchto dní tam bolo niekoľko a bez toho by sme to asi nezvládli,“ vysvetlil Michal Kollár.
Vďaka takzvaným storyboardom sa náročné nakrúcanie realizovalo o čosi jednoduchšie a to nielen režisérovi, ale aj štábu a hercom. Všetci mali totiž presnú predstavu, ako bude daný obraz vyzerať. „Druhým elementom je zrozumiteľnosť. My sme mali takmer každý druhý deň nejakú skrytú kaskadérsku alebo nebezpečnú vychytávku. Či už to boli scény v autách, behanie, skákanie, výbuchy a výstrely, ktorých sme nemali málo. V takomto prípade sú tieto storyboardy neoceniteľné,“ doplnil režisér.