JOJka je vždy S VAMI: Pozrite sa, ako vyzerá nová tvár našej televízie!
Rok 2020 nás všetkých zaskočil udalosťami, aké mnohí z nás ešte nikdy nezažili. Nezažili sme ich ani my a tak sme boli spoločne na jednej lodi. V súvislosti s tým sme pocítili túžbu vyjadriť náš pocit spolupatričnosti. Pocit, ktorý práve v tomto neočakávanom a krízovom období, zafungoval medzi vami, našimi divákmi, a nami, ktorí pre vás tvoríme obsah. Poznáme váš svet, zrkadlíme ho, prežívame ho spolu s vami. Práve tieto zmeny, ktoré sa okolo nás dejú, urýchlili prácu na novej podobe tváre televízie JOJ – na novej staničnej grafike. Dôvodom nebola len potreba súladu s aktuálnym estetickým vnímaním, či modernými trendami v grafike, no hlavne nutnosť vyjadriť to, že sme tu stále pre vás. Koniec koncov, tvar loga JOJky, špirála, sa nachádza všade vôkol nás.
Od svojho štartu v roku 2002 televízia JOJ používa vo svojom logu špirálu. Od roku 2007 pracovali televízni dizajnéri so špirálou samostatne umiestnenou v červenom štvorci. V roku 2015 logo opustilo ohraničenie vo štvorci a jeho špirála prešla redizajnom. Teraz sa objaví v bielom prevedení na farebných podkladoch, ktoré reprezentujú rôzne obsahové kontexty. Základný pohyb animácie grafiky vychádza naďalej z točivého pohybu špirály, ale tentoraz pôsobí mäkšie. Vynovená bude aj infografika (vekové ohraničenie, sledovaný program, nasledujúci program, injektáž) a umiestnená bude pre diváka neprehliadnuteľným spôsobom.
Zmenou prešlo aj audiologo stanice a hudobný podklad, ktoré sú jemnejšie a príjemne podčiarkujú plynúcu grafiku na obrazovke. „JOJka zmenila svoju tvár, nadväzuje na ident minulých období a rozvíja ho. Takáto zmena je vždy výsledkom tímovej práce. Na jej vzniku sa podieľali naši ľudia z marketingu, vedenie kreatívy, copywriteri, grafici, animátori, experti na hudbu i produkcia. Bola to skvelá spolupráca a ja sa chcem všetkým kolegom poďakovať. Teraz predstupujeme pred našich divákov a dúfame, že nás prijmú vrelo a s porozumením," hovorí Ivana Semjanová, riaditeľka marketingu, PR a analýz televízie JOJ. „Pri tvorbe televíznej grafiky sa vždy snažíme držať krok s najnovšími grafickými trendami a zároveň zohľadňujeme súčasné estetické vnímanie diváka. Myslím, že sa nám to vždy darilo, aj preto vnímajú diváci náš vizuál ako moderný a dynamický. Tomuto obrazu nezostávame nič dlžní ani tentoraz. Vytvorili sme súčasnú, funkčnú a pritom nenásilnú staničnú grafiku," hovorí šéf kreatívy televízie JOJ Ondrej Garan Hutník.
Pocit spolupatričnosti s našimi divákmi vyjadruje aj nový claim S VAMI. Dáva najavo, že najdôležitejšie je pre nás budovať vzťah s našimi divákmi, poznávať a zrkadliť ich svet. Pretože žijeme S VAMI, snívame S VAMI, lietame, padáme a milujeme. Každý deň zdieľame vaše úsmevy, slzy, aj objatia. Pretože iba S VAMI máme zmysel!